معرفی کتاب “خاستگاه خلافت”

معرفی کتاب
بازدید: 169

یکی از لغزشگاه های تاریخی بزرگی که سبب انحراف عظیمی در مسیر هدایت بشر بوده است؛ بدون تردید وقایع پس از رحلت رسول بزرگوار اسلام صلی الله علیه و اله و واقعه سقیفه می باشد. واکاوی این وقایع تاریخی و تحلیل نتایج این سلسله حوادث از بسیاری از حقایق مکتوم تاریخی پرده برداشته و حقانیت و مظلومیت تاریخی اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله را روشن می سازد.
کتاب خاستگاه خلافت که ترجمه کتاب السقیفه و الخلافه می باشد؛ یکی از آثار تحلیلی و عمیقی است که به بررسی منصفانه و بدور از غرض ورزی در مورد حادثه سقیفه پرداخته و اثرات این انحراف تاریخی را مورد بررسی قرار داده است. آثار نویسنده این اثر یعنی مرحوم عبدالفتاح عبدالمقصود محقق مصری و استاد سابق دانشگاه اسکندریه مصر به دلیل غنای تاریخی و نیز قلم شیوا و روان و داستان گونه اش در سالیان گذشته مخاطبان فراوانی را به خود جلب کرده است. وی بخصوص بخاطر کتاب ۹ جلدی اش پیرامون شخصیت و تاریخ زندگی حضرت امیر المومنین علیه السلام بسیار شناخته شده می باشد.


مترجم این اثر جناب آقای دکتر حسن افتخار زاده سبزواری و ویراستاران همکار وی در برخی از فرازهای کتاب توضیحاتی را جهت روشن تر شدن مباحث در پاورقی به متن اصلی افزوده اند و در نهایت این کتاب نفیس در سال ۱۳۸۶ با عنوان خاستگاه خلافت در ۱۳ بخش اصلی و ۵۶۸ صفحه توسط انتشارات آفاق منتشر شد.
مطالعه این کتاب که توسط نویسنده ای که تربیت شده جامعه ای با اندیشه های اهل سنت می باشد؛ قطعا جذابیت های ویژه خود را خواهد داشت.

برچسب ها: امام_علی, پیامبر_اکرم, خلافت, دکتر_حسن_افتخارزاده
نوشتهٔ بعدی
وهابیت و تجسیم خداوند
نوشتهٔ پیشین
صحیح بخاری کتابی کاملا صحیح!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.