معرفی کتاب “شیعه پاسخ می گوید”

معرفی کتاب
بازدید: 21

امروز شاهد فعالیت بسیار گسترده تبلیغاتی وهابیت بر علیه آموزه ها و مبانی اعتقادی و فقهی شیعه هستیم. این تبلیغات که با بهره گیری از رسانه های مختلف و به پشتوانه منابع مالی وسیع به انجام می رسد؛ دو هدف عمده را دنبال می کند: اول اینکه این حضرات در تلاشند به طور غیر مستقیم عقاید خود را به پیروان مذاهب چهارگانه اهل سنت به عنوان اسلام ناب معرفی کرده و ایشان را در جبهه مشترکی در برابر شیعیان متشکل نمایند (و در این راه حتی از تحریف مهمترین مراجع و اسناد روایی اهل تسنن نیز رویگردان نبوده اند) و دوم اینکه جوانان شیعه را در اعتقاد حقه خویش دچار شک و در صورت امکان حتی از آن رویگردان نمایند.
با کمال تأسف باید پذیرفت که دشمنان مکتب اهل بیت در نیل به این اهداف تاکنون توفیقاتی نیز کسب کرده اند. در این میان فارغ از انتقادات بنیادی و اساسی که به مبانی اعتقادی وهابیت وارد است؛ یکی از نیاز های فوری پاسخ به این شبهه پراکنی هاست. علمای بزرگوار شیعه نیز با درک حساسیت نسبت به هردوی این تهدیدات، در مقاطع مختلف تاریخ به پاسخ گویی نسبت به اتهامات بی اساس و تفرقه انگیز وهابیت پرداخته اند. از جمله این آثار که در برگیرنده مستندات وحیانی و روایی (بر مبنای منابع اهل سنت) نسبت به حقانیت اعتقادات و مبانی فقهی شیعه می باشد؛ کتاب ارزشمند “شیعه پاسخ می گوید” است که به اهتمام حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ده فصل اصلی به قرار زیر تهیه و تدوین شده است.
فصل اوّل: قرآن از هر گونه تحریف منزّه است
فصل دوّم: تقیّه در کتاب و سنّت
فصل سوّم: عدالت صحابه
فصل چهارم: احترام به قبور بزرگان
فصل پنجم: نکاح موقّت
فصل ششم: سجده بر زمین
فصل هفتم: جمع میان دو نماز
فصل هشتم: مسح پاها در وضو
فصل نهم: بسم الله جزء سوره حمد است
فصل دهم: توسّل به اولیاء الله
زبان امروزی و روان کتاب در عین استواری استدلالات و بحث ها ی تحلیلی در کنار استفاده گسترده از منابع معتبر اهل سنت به عنوان شاهد بر مدعای شیعه در مطالب مورد بحث؛ این کتاب را به یک اثر بسیار مفید و کاربردی برای خوانندگان از گروه های سنی مختلف تبدیل کرده است.از طرفی فهرست بندی بسیار جالب این کتاب آن را به یک منبع تحقیقی در موضوعات مورد بحث تبدیل کرده است. خواننده می تواند فهرست کامل آیات، روایات و اعلام (اشخاص، قبایل و گروه ها و اماکن) ذکر شده در متن را در پایان کتاب بیابد.
مطالعه این اثر ارزشمند را که به انضمام فهرست های یاد شده در ۲۷۲ صفحه به چاپ رسیده است قطعا حاوی نکات ارزشمندی خواهد بود.

برچسب ها: آیت_الله_مکارم, شیعه, وهابیت
نوشتهٔ بعدی
شباهت شیطان و وهابی!
نوشتهٔ پیشین
اگر علی نبود عمر هلاک می شد!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.