رد پای وهابیت

وهابیت
بازدید: 36

افکار وهابیت از زمان قبل از ابن تیمیه (لعته الله علیه) هم در میان دشمنان اهل بیت علیهم السلام قابل مشاهده است زیرا تئوریهای این فرقه ضاله برپایه ضدیت با انوار معصومین علیهم السلام پی ریزی شده است مثلا ردپای انحراف وهابیت در افکار معاویه و حجاج بن یوسف پیداست.
در ملاقاتی که مغیره بن شعبه با معاویه داشت مغیره به معاویه گفت: بنی هاشم دیگر اقتدار خود را از دست داده و از ناحیه آنان خطری حکومت تو را تهدید نمیکند چه بهتر که به آنان سخت گیری نکنی وآنان را مورد بذل و محبت قرار دهی.
معاویه پاسخ داد:خلفای سه گانه آمدند و رفتند و از انان جز نامی نمانده است ولی هر روز پنج مرتبه فریاد اشهد ان محمد رسول الله به گوش میرسد. ای بی مادر! با این وضع دیگر چه چیزی برای ما بنی امیه باقی میماند؟ به خدا سوگند تا نام محمد را دفن نکنم و از سر زبانها نیندازم آرام نخواهم گرفت.
شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۵ ص۱۳۰
یا روزی دیگر معاویه همین که صدای مؤذن را که شهادت به رسالت پیامبر اکرم (ص) می داد شنید با سخن اعتراض آمیز گفت:
آفرین برتو ای فرزند عبدالله همت بلندی داشتی به کمتر از نامت کنار نام خدا بیاید رضایت ندادی.
شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ج۱۰، ص۱۰۱
حجاج بن یوسف ثقفی متوفای ۹۵ هجری و بزرگ جنایت‌کار تاریخ اسلام است، بطوری‌که عمر بن عبد العزیز می‌گوید:
اگر فردای قیامت، تمام ملت‌ها و أمت‌ها، جنایت‌‌کارترین فردشان را در یک کفّه قرار بدهند و ما هم حجاج را در یک کفّه دیگر، کفّه ما سنگین‌تر خواهد شد.
این تفکری که وهابیت امروز دارند، همین تفکر را با یک محدوده کوچک، ایشان در همان قرن اول و دوم هجری مطرح می‌کند. وقتی به مدینه منوره می‌آید و می‌بیند که عده‌ای از مسلمانانِ شیفته نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، در اطراف قبر مطهر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) همانند پروانه دور شمع می‌چرخند و به قبر مطهر آن نازنین وجود و أشرف کائنات، ابراز علاقه و اظهار عشق می‌کنند، با صدای بلند می‌گوید:
تبا لهم! إنما یطوفون بأعواد و رمه بالیه!
به عبارت ساده‌تر: خاک بر سر این مردم که اطراف استخوان‌های پوسیده طواف می‌کنند.
هلا طافوا بقصر أمیر المؤمنین عبد الملک؟!
اگر دنبال طواف هستند، چرا اطراف قصر عبد الملک طواف نمی‌کنند؟!
شرح نهج البلاغه لإبن أبی الحدید، ج۱۵، ص۲۴۲

این همان تفکری است که اگر کنار قبر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) مشرف شوید، می‌بینید که برای وهابیت، حضور مسلمانان در کنار قبر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) و اظهار عشق و علاقه‌شان قابل تحمل نیست و کسی ـ از شیعه، سنی، حنفی، مالکی و حتی حنبلی ـ جرأت نمی‌کند از ترس وهابیت، دست به طرف ضریح مطهر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) دراز کند. اینها عشق دارند که در کنار قبر نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، با تمام وجود، علاقه و محبت و ارادت خود را نسبت به نبی مکرم (صلی الله علیه و آله) ابراز کنند. این همان تفکر دیروز معاویه و حجاج و … است.

برچسب ها: ابن_تیمیه, انحراف_وهابیت, وهابیت
نوشتهٔ بعدی
غیر ما کافر است …
نوشتهٔ پیشین
معرفی کتاب “فروغ ولایت”

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.