مذاکرات خصوصی (۲)

مناظره
بازدید: 26

أبو بکر چون به این کلام رسید ساکت شد.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: پس سبقت در اسلام و قرابت بارسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله چه؟
أبو بکر گفت: آری، و سابقه و قرابت.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: ای أبو بکر تو رابه خدا سوگند می دهم، آیا در وجود خود این خصوصیّات را می بینی یا در من؟ أبو بکر گفت: البتّه در شما می بینم ای أبو الحسن.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا این من بودم که پیش از تمام امّت به رسول اکرم جواب مثبت داد یا تو؟
گفت: بلکه شما.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند آیا من از طرف رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله مأمور به ابلاغ و خواندن سوره برائت برای کفّار شدم یا تو؟
أبو بکر گفت: شما مأمور این کار شدید.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: ای أبو بکر تو را به خدا سوگند، آیا هنگام خروج پیامبر از مکّه به مدینه (روز غار) آیا من جان فدای او شدم یا تو؟
أبو بکر گفت: البتّه شما.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند بنا به حدیث پیامبر در روز غدیر آیا من مولای تو و تمام مسلمین هستم یا تو؟
أبو بکر گفت: البتّه شما.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند آیا ولایت من قرین ولایت پروردگار متعال و پیغمبر خدا واقع شده به دلیل انفاق انگشتر، در آیه شریفه إِنَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا … یا تو؟
أبو بکر گفت: البتّه برای شما است.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا مقام وزارت رسول خدا همچنان که برای هارون بود نسبت به حضرت موسی «أنت منّی بمنزله هارون من موسی» برای تو بود یا برای من؟
أبو بکر گفت: برای شما بود.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله توسّط تو و اولاد و خانواده ات در برابر نصارا مباهله نمود، یا با من و فرزندان و خانواده من؟
أبو بکر گفت: البتّه توسّط شما و خانواده اتان مباهله انجام شد.

فضائل امیرالمومنین علیه السلام ادامه دارد …

برچسب ها: امام_علی, خلافت, غدیر_خم, مشروعیت_خلافت_خلفا
نوشتهٔ بعدی
آیه انذار سندی بر ولایت امیر المومنین (ع)
نوشتهٔ پیشین
آیا عزاداری از بدعت های شیعیان است؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.