معرفی کتاب “فروغ ولایت”

معرفی کتاب
بازدید: 461

پدر و مادرم و خودم به فدایت یا امیر المومنین. چه مظلومانه زندگی کردی و چه مظلومانه شهید شدی با آنکه از بزرگی چیزی نبود که به آن دست نیافته باشی. خدایا خودت گواه باش که ما محب و دلداده او و فرزندانش هستیم. آنان که ایشان را برای راهنمایی و هدایت ما گماردی و آنان که پیش تو رو سفید بودند و هستند. به خاطر این محبتی که در قلب ما برای این خاندان قراردادی تو را شکر می کنیم و امید داریم به برکت همین نور ما را از عذاب دوزخ حفظ فرموده از گناهانمان درگذری.

در ایام شهادت پیشوای پرهیزگاران و یاور رسول خدا، حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام کتابی را در مورد زندگی ایشان خدمتتان معرفی می کنم. کتاب “فروغ ولایت” به قلم حضرت آیت الله جعفر سبحانی تبریزی، از جمله آثاری است که به بررسی تاریخ زندگی پر ماجرا و پر فراز و نشیب امام علی علیه السلام می پردازد. نویسنده، عمر شریف حضرت را به پنج بخش از ولادت تا بعثت حضرت رسول، از بعثت تا هجرت، از هجرت تا رحلت پیامبر خدا، از رحلت پیامبر تا خلافت و از خلافت تا شهادت، تقسیم بندی نموده است. البته سهم همه قسمت ها در کتاب یکسان نیست و هرچه به بخش پایانی عمر حضرت نزدیک تر می شویم جریانات تاریخی با شرح و بسط بیشتری توضیح داده شده اند. با این وجود می توان ادعا کرد که به ندرت می توان حادثه مهم و اساسی از زندگی ایشان که جنبه تاریخی داشته باشد؛ پیدا کرد که در کتاب به آن پرداخته نشده باشد. نویسنده محترم، با تسلط به تاریخ و بهره گیری از منابع دست اول شیعه و سنی، وجوه محتلف وقایع تاریخی دوران حیات امام علیه السلام را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده است.
به هر روی، مطالعه کتاب فروغ ابدیت که به روشی مو شکافانه و تحلیلی ولی به زبان ساده زندگینامه حضرت علی علیه السلام را به تصویر کشیده می تواند برای علاقه مندان به تاریخ اسلام بسیار مفید و دارای نکته های کمتر بیان شده باشد. این کتاب توسط موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق علیه السلام و در ۸۶۰ صفحه منتشر شده است.
همچنین برای سهولت مطالعه کتاب، شما عزیزان می توانید نسخه pdf کتاب را در ۳۸۱ صفحه از همینجا دانلود نمایید.
دانلود فایل PDF

برچسب ها: امام_علی, جعفر_سبحانی, کتاب_PDF
نوشتهٔ بعدی
رد پای وهابیت
نوشتهٔ پیشین
بدعت یا خیال باطل

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.