معرفی کتاب “ناگفته هایی از حقایق عاشورا”

معرفی کتاب
بازدید: 1,025

شیعیان بی وفای کوفه، قاتلین سیدالشهدا علیه السلام !!!
این کتاب، حاصل پژوهشی است عمیق و دقیق، از دانشمند معاصر، غواص بحر امامت و ولایت، رهرو راه علامه امینی ها، مدافع شایسته حریم حضرت امیرالمومنین علیه السلام، حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی که در طی ۱۶ جلسه در حضور جمعی از شاگردان ایشان تدریس شده است.
این گفتگو، در سه محور «ریشه ها، وقایع و پیامدها»ی واقعه عاشورا صورت گرفته و قبل از ورود به بحث اصلی، طی تحلیلی جامع، برخوردهایی را که در طول تاریخ از سوی اصحاب سقیفه با این حادثه تاریخی شده، دسته بندی نموده و به معرض مشاهده حقیقت جویان گذاشته است. در حدود ۴۰ صفحه از کتاب به مقدمه مذکور اختصاص یافته است.
یکی از شبهات و اتهامات اصلی رایج، که در حال حاضر بین عموم مردم حتی اهل مطالعه و منبر رواج یافته، این است که: «شیعیان، امام حسین علیه السلام را به کوفه دعوت کرده و خودشان او را کشتند و اکنون نیز بر او نوحه سرایی، و دیگران را به انجام این جنایت متهم می کنند».


بحث، با هدف گیری این شبهه، سیر تاریخی منجر به شهادت فرزند پیامبر اسلام را با بررسی نقش معاویه، یزید و کوفیان، در ۳ بخش جداگانه به تفصیل، نقل و بررسی می کند و خواننده را به این مطلب آگاه می سازد که شاید ادعایی که همگان آن را پذیرفته اند، بسیار سست و دور از واقعیت باشد.
خصوصیّتی که این کتاب را از سایر نوشته های موجود در این زمینه متمایز می کند، دیدگاه جدید و موشکافانه ای است که آشنایی با آن و مطالب نادرش در خصوص بررسی افراد، وقایع و شرایط تاریخی، به احتمال زیاد، خواننده را در فضایی نو در نگاه به عاشورا قرار خواهد داد و متوجه خواهد شد که چه بسا «کوفیان بی وفا» غلط مشهوری بیش نباشد و اینکه چه نقشه ها و اهدافی در پس پرده نگه داشته شده و واقعیت از سوی چه کسانی دگرگون گشته است.
نتیجه نهایی مطالعه این کتاب تحول اساسی در نگاه ما به حرکت امام معصوم و شرایط تاریخی خواهد بود و نقش ایشان را در حفظ اسلام در شرایطی متفاوت با آنچه تاکنون ترسیم شده، خواهیم فهمید. طرحی را می بینیم که در آن، معاویه نقشه نابودی کلی اسلام را کشیده بود و با تدبیر خلیفه الاهی، نتیجه، کاملا عکس آنچه می پنداشتند رقم خورد و بنی امیه را که آرزوی حکومتی ابدی در سر داشتند، در دهه ای ریشه کن ساخت.
در بخش انتهایی نیز به اختصار، برخی از وقایع پس از عاشورا ذکر و به چند شبهه نیز پاسخ داده شده است که البته در نوع خود بسیار مفید است.
جالب توجه این که، غالب منابع کتاب از کتب اهل تسنن هستند.
فهرست آیات، روایات، اشعار، اسامی، اعلام، زمان ها و مکان ها، کتب و متفرقات نیز، مراجعه و استفاده سریع از کتاب را تسهیل نموده است.
این کتاب از سوی انتشارات الحقایق در سال ۱۳۹۰ شمسی به چاپ ششم رسیده و در این چاپ با ۳۰۴ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰۰ نسخه انتشار یافته است.

برای دانلود نسخه الکترونیکی کتاب روی لینک زیر کلیک کنید:

ناگفته هایی از حقایق عاشورا

معرفی صوتی کتاب :

برچسب ها: آیت_الله_میلانی, امام_حسین, عاشورا, کتاب_PDF, مطلب_صوتی, معاویه, معرفی_کتاب, یزید
نوشتهٔ بعدی
صلوات اهل سنت بر پیامبر (ص)
نوشتهٔ پیشین
قرآن و واژه “اربعین”

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.