امام جمعه پیرانشهر: شیعه و سنی باید در راه دین و استقلال حاکمیت کشور، وحدت و اتحاد را در جامعه اسلام

اخبار
بازدید: 82

به گزارش رابط خبری دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی محمودی ،امام جمعه پیرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به اهداف اسلام در تربیت اخلاقی اظهار داشت: بی‌شک انسان کمال‌طلب و طالب سعادت است.
وی افزود: متاسفانه انسان نمی داند سعادت واقعی در چیست و راه وصول به آن را نمی‌داند و در این رابطه، برخی سعادت را در کامیابی و لذت، برخی در ثروت و یا برخی در مقام و قدرت و نیز زهد و ریاضت می‌دانند اما اسلام آن را سعادت نمی‌داند.
امام جمعه پیرانشهر گفت: بی‌تردید مادیات بدون معنویات سعادت نیست و علم و ممارست بدون تهذیب نفس سعادت محسوب نمی‌شود.
وی با اشاره به روایتی از امام علی‌(ع) افزود: برخی عالمان با جهل و نادانی به قتل رسیده در حالی که علمشان با آنان همراه بود اما نفعی به آن نرسانده است چون به علمشان عمل نکرده و نفسشان را از گناه و مصائب پاک نکرده‌اند.
محمودی با اشاره به نظر دین مبین اسلام درباره سعادت انسان، بیان کرد: ایمان و تقوا، صبر و توکل، تواضع و امانت‌داری و راستگویی و شجاعت، همه در راه سعادت بوده و انسان را به سعادت می‌رساند.
وی ادامه داد: بنابراین قلبی که درگیر کینه و حسادت، تکبر و حرص و طمع، نفاق و ریا و بدبینی و دروغگویی گرفتار است نمی‌تواند حقایق را درک و حق و باطل را از هم جدا کند.
وی تصریح کرد: نبی‌مکرم اسلام(ص) فرمود، محبت شما به هر چیزی که باشد، انسان را کور و کر کرده و او، توان درک حقیقت را نخواهد داشت.
امام جمعه پیرانشهر با تاکید بر اینکه تفرق از جمله مسائلی است که جامعه را نابود کرده و انسان را به هلاکت می‌برد گفت: پس لازم است تمامی اقشار مختلف مردم و مذاهب، پایبند به دین مبین اسلام باشند.
وی اذعان داشت: بی‌شک وحدت و اتحاد برای جامعه اسلامی لازم و ضروری بوده و باید شیعه و سنی در راه دین و در راه استقلال و حاکمیت کشور و عمل به دین اسلام گام بردارند.
محمودی در ادامه با تاکید بر لزوم وحدت و عدم تفرق بین مذاهب اسلامی اظهار کرد: وحدت عامل عزت و سعادت واقعی مسلمانان تمامی فرق و مذاهب است.

برچسب ها: امام_جمعه_پیرانشهر, سنی, شیعه, وحدت
نوشتهٔ بعدی
سوالاتی از ابوحنیفه که بی پاسخ ماندند!
نوشتهٔ پیشین
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: ذره ای در اعمال معصوم عیب وجود ندارد تا مورد نقد قرار گیرد

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.