معرفی کتاب “آخرین دیدار”

معرفی کتاب
بازدید: 178

سلام برادر عزیز و خواهر گرامی مخاطب هارون
می گویند سخن معصومین اگرچه بالاترین سخنهاست، اما خود آن نیز مراتبی دارد. آنگاه که معصومین علیهم السلام خطاب به یک فرد عادی و عامی سخن می گویند فراتر از سطح فهم و توان ادراک صحبت نمی کنند اما آنگاه که دو معصوم با یکدیگر سخن می گویند، سطح کلام اوج می گیرد و دریاهای عمیقی از معرفت و گنجینه های فراوانی از دانش در میان کلمات این بزرگواران موج می زند. اما بالاترین کلامی که از یک انسان می توان شنید، زمزمه های عارفانه و عابدانه معصومین علیهم السلام در پیشگاه ساحت قدس الهی و در مقام دعا و نیایش است. در این میان بی تردید وصایای امیرالمومنین در بستر شهادت که خطاب به نزدیکان و بستگان و از همه مهمتر میراث داران جایگاه الهی امامت یعنی حسنین علیهما السلام ایراد شده حاوی نکات عبرت آموز بیشماری می باشد.

کتاب “آخرین دیدار” به قلم دکتر نادر فضلی اثری است گرانبها و شیوا که در آن، استاد با قلم استوار و شیرین همیشگی خودشان، روایتی از آخرین وصایای امیرالمومنین علی علیه السلام ارائه می دهند. نویسنده با همان روش روایی و داستان گونه همیشگی این بار آخرین توصیه های امیر المومنین علیه السلام را در کنار آموزه های ارزشمندی از زندگی پربار ایشان به تصویر می کشد و به تشریح مختصر فرمایشات ایشان در وصیتشان می پردازد. شخصا مطالعه این اثر را هم از جنبه تذکرات آسمانی و رهنمود های جاودانی امیرالمومنین و هم از جنبه سبک نوشتار و روانی جملات بسیار لذت بخش و آموزنده یافتم.
مطالعه این کتاب ارزشمند را که در ۱۷۰ صفحه توسط انتشارات مهرآوران به چاپ رسیده است، به همه علاقه مندان و محبان خاندان اهل بیت علیهم السلام توصیه می کنم. همچنین لینک مطالعه آنلاین کتاب را تقدیم شما دوستان عزیز می کنم.
کتاب آخرین دیدار

برچسب ها: امام_علی, نادر_فضلی
نوشتهٔ بعدی
غدیر در قرآن و منابع اهل سنت (۴)
نوشتهٔ پیشین
خلیفه ای که پیامبر خدا از او غضبناک است!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.