معرفی کتاب “محبوبه المصطفی (ص) سیری کوتاه در زندگانی ام المؤمنین حضرت خدیجه (س)”

معرفی کتاب
بازدید: 847

قلم و بیان از وصف شخصیت، عظمت و جلالت شــأن اُمّ المؤمنین حضرت خدیجه کبری (علیها السلام) عاجز و ناتوان است و باید گفت غیر از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کسی نمی تواند آن حضرت را آنگونه که بوده اند توصیف نماید.کمتر بانویی در جامعه زنان همچون حضرت خدیجه علیهاالسلام همسر بزرگوار رسول خدا صلی الله علیه و آله درخشیده است. بهره مندی از صفات عالی انسانی و رفتار برخاسته از بینش متعالی او چنان شخصیتی از وی ساخته که تا سال ها پس از رحلت جانسوزش، هرگاه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نام او را می شنید، اشک بر گونه های مبارکش جاری می گشت.
مؤلف در فصل های این کتاب می کوشد با تکیه بر آیات قرآن و با بهره وری از منابع معتبر روایی شیعه و سنی به ویژگی‌هایی از خصوصیات خدیجه کبری (سلام الله علیها) اشاره نماید و در حد توان، فضائل آن حضرت را بازگو کند. از ویژگیهای مهم این کتاب، پرداختن به برخی جعلیات تاریخی درباره خدیجه (علیها السلام) ازجمله سن بالای ایشان هنگام ازدواج و بیوه بودنشان هنگام ازدواج با پیامبر و … و ذکر بی محتوا و بدون سند برخی انتساب ها و در ادامه برشمردن صفات عالی آن حضرت است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
«در میان همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله حضرت خدیجه سلام الله علیها برترین آنان بوده؛ از این جهت، آن حضرت را «اشرف زوجات الرسول» می نامند. گرچه این تعبیر، از جهتی شایسته این بانوی مکرمه نمی باشد؛ زیرا لفظ برتر در مورد اشخاص و لفرلد در جایی استفاده می شود که همه آنان خوب باشند و بین آنان، یکی را بعنوان برتر بر می گزینند. در صورتی که به شهادت تاریخ، برخی از همسران پیامبر نه تنها خوب نبودند، بلکه در بعضی موراد اسباب رنجش خاطر آن حضرت را نیز فراهم می نمودند…»
امید است با مطالعه کتاب حاضر با ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار هرچه بیشتر آشنا شده و قدردان خدمات شایسته آن حضرت در راه ترویج دین مبین اسلام باشیم.

نوبت چاپ: دوم- ۱۳۹۵
تعداد صفحات:۹۶
اثر: حسین تهرانی
ناشر: طوبای محبت

برچسب ها: ام_المومنین_حضرت_خدیجه, پیامبر_اکرم, حسین_تهرانی, حضرت_خدیجه, زندگی_نامه
نوشتهٔ بعدی
چرا وقتی امام علی (ع) در منزل بود، حضرت زهرا (س) در را باز کردند؟
نوشتهٔ پیشین
آیا آیه «بَقِیَّتُ اللَّهِ …» درباره امام زمان (عج) نازل شده است؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.