معرفی کتاب “پرتوی از عظمت امام حسین علیه السلام”

معرفی کتاب
بازدید: 76

مخاطب عزیز هارون! سلام و تسلیت
آنگاه که می خواهم درباره امام حسین علیه السلام چیزی بنویسم بی تعارف ناتوان می شوم. من که باشم که بخواهم آن عظمت را بستایم؟ اگر چون منی بخواهد درباره آن جلال و جمال والا سخن بگوید نتیجه ای جز خدشه دار شدن آن گوهر تابان نخواهد داشت. ولی نه! چه می گویم؟! من که به جای خود. هیچ احدی نمی تواند ذره ای از درخشش آن آفتاب بی همتا بکاهد. مگر نه این است که خواستند خاموشش کنند ولی نه تنها خاموش نشد بلکه روشنتر و درخشانتر از هر آفتابی در تاریخ خواهد درخشید که “یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون” (سوره صف- آیه هشتم) و آنروز خواهد رسید که آن منتقم از جانب خداوند خواهد آمد و خون خدا را طلب خواهد کرد بزودی ان شاء الله.

 

کتاب “پرتوی از عظمت امام حسین علیه السلام” اثری ارزنده، متین و محققانه از فقیه عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی – مد ظله العالی- می باشد. حضرت آیت الله صافی در این مطالعه تاریخی کوشیده اند تا در کنار شخصیت و فضایل حضرت سید الشهدا علیه السلام به تحلیل تاریخی قیام عاشورا بپردازند و علل و کارنامه و نتایج این قیام را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهند. بی تردید تسلط تاریخی و حدیثی مولف گرانقدر و استفاده گسترده از منابع اهل سنت ( بیش از هفتاد مرجع از عامه) در کنار سایر منابع و پاسخگویی به برخی شبهات تاریخی در مورد قیام عاشورا، این کتاب را به اثری ارزشمند برای تمام علاقه مندان و پژوهشگران تاریخ اسلام بدل می کند. با این حال متن روان و بدور از اصطلاحات غامض سبب گشته تا مطالعه این کتاب برای عموم میسر گردد.
مطالعه این اثر ارزشمند را که در ۴۷۰ صفحه توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی صافی به چاپ رسیده است را به همه دوستان و علاقه مندان ابا عبدالله الحسین علیه السلام توصیه می کنم.

درضمن می توانید کتاب را در آدرس زیر مطالعه کنید :

https://saafi.com/book/3317

التماس دعا

 

 

برچسب ها: امام_حسین, امامت, صافی_گلپایگانی, عظمت, محرم, معرفی_کتاب, هارون
نوشتهٔ بعدی
اصالت شیعه در قرآن و تفاسیر اهل سنت ۲
نوشتهٔ پیشین
رابطه خوب امام علی(ع) با خلفا ۱

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.