در منابع صحیح شیعه نقل است که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص)، چون حضرت زهرا (س) حزن و اندوه شدیدی داشتند جبرئیل بر ایشان نازل می شد و با پاره تن رسول (ص) تکلم می کرد و ایشان را تسلی می داد. به نظر وهابیها و برخی از اهل سنت متمایل به وهابیون این گونه مطالب غلوی است از سوی شیعیان !!
همین آقایان در کتب خودشان روایتی را با سند صحیح نقل کرده اند که:
(ذاک جبریلُ علیه السلامُ، وإنَّ منکم لرِجَالاً لو أنَّ أحدَهم یقسمُ على الله لأبرَّه) …… عن سعید بن جبیر عن ابن عباس قال: عاد رسول الله – صلى الله علیه وسلم – رجلاً من الأنصار، فلما دنا من منزله سمعه یتکلم فی الداخل، فلما أستأذن علیه دخل علیه فلم یر أحداً، فقال له رسول الله – صلى الله علیه وسلم -: سمعتک تکلم غیرک؟ قال: یا رسول الله! لقد دخلت الداخل اغتماماً بکلام الناس مما بی من الحمى، فدخل علی داخل ما رأیت رجلاً قط بعدک أکرم مجلساً ولا أحسن حدیثاً منه … (۱)
سعید بن جبیر از ابن عباس نقل میکند : رسول الله صلی الله علیه وآله به نزد مردی از انصار برگشت و وقتی به منزل او نزدیک شدند صدای گفتگوئی از داخل خانه شنیدند . پس وقتی اجازه خواستند و وارد شدند کسی را در آنجا ندیدند. رسول الله صلی الله علیه وآله به آن مرد انصاری فرمودند : شنیدم که با کسی در حال سخن گفتن بودی ؟
انصاری پاسخ داد : ای رسول الله ! در حالی که از دست سخن مردم بخاطر مریضی ام ( تب ) اندوهگین شده بودم وارد خانه شدم ، پس مردی بر من وارد شد که بعد از شما ، کسی غیر از او را محترم تر و خوش سخن تر از شما ندیده ام .
رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند : او جبرئیل بوده است و از میان شما مردانی هستند که اگر خداوند متعال را قسم دهند، خداوند ایشان را اجابت دهد.
سوال: آیا مقام حضرت زهرا (س) والاتر از صحابه یا حداقل همردیف آنها نیست؟ چطور است که شما نزول حضرت جبرئیل بر صحابه و تکلم با آنها را امری عادی و جزو فضایل صحابه نقل می کنید، اما همین مطلب درباره پاره تن رسول (ص) و بانوی زنان بهشتی نشر اکاذیب است و غلو !؟
پی نوشتها:
(۱) سلسله الأحادیث الصحیحه وشیء من فقهها وفوائدها ، ج ۷ ص ۳۷۳ رقم ۳۱۳۵ ، المؤلف: أبو عبد الرحمن محمد ناصر الدین، بن الحاج نوح بن نجاتی بن آدم، الأشقودری الألبانی