آتش زدن احادیث توسط ابوبکر!

سوالات شیعیان
۱ دیدگاه
بازدید: 238

عایشه از قول پدرش ابوبکر چنین نقل می کند:
قالت عائشه جمع أبی الحدیث عن رسول الله صلى الله علیه وسلم وکانت خمسمائه حدیث فبات لیلته یتقلب کثیرا قالت فغمنی فقلت أتتقلب لشکوى أو لشیء بلغک فلما أصبح قال أی بنیه هلمی الأحادیث التی عندک فجئته بها فدعا بنار فحرقها
عایشه می‌گوید: پدرم احادیثی از پیامبر صلی الله علیه و آله‌ را جمع کرده بود که به پانصد حدیث رسیده بود تا این که شبی در بستر خود شانه به شانه می شد [خوابش نمی‌برد] عایشه می‌گوید من از این موضوع ناراحت شده و گفتم آیا موضوعی باعث رنجش خاطرت شده و یا خبری به شما رسیده است؟ صبح پدرم مرا صدا زد و گفت: دخترم! بشتاب و احادیثی را که نزدت گذارده‌ام بیاور. من هم آوردم و او هم آتشی طلب کرد و آنها را سوزاند. (تذکره الحفاظ، ج ۱، ص ۵)

سؤال از اهل سنت:
۱- چرا ابوبکر احادیث پیامبر صلی الله علیه و آله را سوزاند؟
۲- مگر خداوند درآیه هفتم سوره حشر دستور نداده است که هر چه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود باید پیروی شود و هر چه نهی کرد باید رها نمود، آیا عمل ابوبکر مخالفت علنی با قرآن و پیامبر صلی الله علیه و آله نیست؟
۳- پیامبر صلی الله علیه و آله چه مطالبی را در آن احادیث بیان کرده بودند که ابوبکر به سرعت آنها را از بین برد؟

برچسب ها: ابوبکر, حدیث, عایشه
نوشتهٔ بعدی
اشکال در اذان اهل سنت
نوشتهٔ پیشین
ولایت کلی و مطلق برای امام معصوم

نوشته های مرتبط

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید

  • سلام علیکم آیا سوزاندن احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم سوزاندن سنت پیامبر نیست؟ و آیا عدالت صحابه را زیر سؤال نمی برد؟ آیا ممکن است در آن احادیثی که سوزانده شد، حدیثی وجود دارد که به ما نرسیده باشد؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.