دیدگاه یک قاری مشهور مصری درباره شیعه

اخبار
بازدید: 31

به گزارش «شیعه نیوز»، خبرنگار شبکه مصری «الشعب المصری» در گفت‌وگو با احمد نعینع، قاری بین المللی قرآن و از مشاهیر قرآنی مصر درباره دیدگاه وی نسبت به تشیع پرسید و نعینع با اشاره به فتوای شیخ محمد شلتوت، از بزرگان اهل سنت مصر در پاسخ گفت: «مذهب جعفری معروف به مذهب امامی‌ اثناعشری، مذهبی است که شرعاً پیروی از آن مانند پیروی از مذاهب اهل‌سنت جایز است».
نعینع ادامه داد: شیعیان شهادتین را می‌گویند «اشهد ان لا اله الا الله و اشهد ان محمداً رسول الله»، نماز می‌خوانند، زکات می‌دهند و روزه‌ می‌گیرند و اصول پنجگانه دین را انجام می‌دهند؛ بنابراین ما بایستی به عنوان یک امت اسلامی واحد به یکدیگر تمسک جوییم و با هم متحد و یکپارچه شویم.
وی با انتقاد از سوسه آمدن برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: برخی از خبرنگاران برای اجرای مصاحبه نزد ما می‌آیند و با سؤالاتی تفرقه‌انگیزانه مثل تفاوت اذان شیعی و سنی، می‌خواهند در میان امت اسلام تفرقه بیاندازند؛ مسلمانان باید به جای نقاط اختلاف، همواره به دنبال اشتراکات و یکپارچگی باشند.
لازم به ذکر است، شیخ محمد شلتوت، یکی از بزرگان اهل سنت، محقق، مفسر، فقیه اصولی، ادیب لغوی مصری، و از رؤسای دانشگاه الازهر و از مؤسسان دارالتقریب بین مذاهب و از مدافعان و فعالان وحدت بین شیعه و سنی بود.

برچسب ها: اهل_سنت, شیخ_محمد_شلتوت, شیعه, شیعه_نیوز
نوشتهٔ بعدی
شیعیان همانند مشرکان عمل می کنند
نوشتهٔ پیشین
معرفی کتاب “پیامبر وهابیت”

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.