صحابه ای که طبق تعریف اهل سنت قاتل هستند!؟

سوالات شیعیان
بدون دیدگاه
بازدید: 237

در سایتها و وبلاگهای اهل سنت به وفور مشاهده می نماییم که چنین می نویسند: “شیعیان کافر هستند چون صحابه رسول الله را مورد انتقاد قرار میدهند و …
در این مطلب قصد داریم ببینم این شیوه، شیوه چه کسانی هست.
نظریه علمای اهل سنت در مورد قاتلین عثمان :
به نظر شما نگاه اهل سنت در باره سرنوشت قاتلین خلیفه سوم چیست، در روایات آنها آمده است:
خداوند لعنت کند هر کسی که قاتل عثمان بوده است.
حال یک سوال از برادران اهل سنت:
مگر قاتلین عثمان صحابی نبوده اند؟
البته شاید دوستان اهل سنت بگویند خیر، خب برای اینکه مطلب واضح تر و روشن تر شود از همین رو به قسمتی از روایات در این باب اشاره می نماییم:
الف: عایشه بنیان گذار قتل عثمان :
عایشه با تعبیر از عثمان به نعثل می گفت: اقتلوا نعثلا فقد کفر (۱). یعنی بکشید نعثل (عثمان) را، قطعا او کافر شده است.
و ابن قتیبه می نویسد: عایشه می گفت: اقتلو نعثلا فقد فجر (۲). یعنی نعثل را بکشید که فاجر و متجاوز شده است.
ب: طلحه و زبیر و عثمان
طبق نقل جمهور علمای اهل سنت طلحه شدیدترین صحابه نسبت به عثمان بن عفان بوده است.
کان طلحه اشد الصحابه علی عثمان (۳)

حال برادران اهل سنت جواب بدهند:
۱- آیا حاضرند بگویند هر کس با صحابه دشمنی داشته باشد مرتد و کافر و جهنمی است ؟!
۲- آیا بر مبنای اهل سنت، خانم عایشه و طلحه و زبیر و جمعی از صحابه جهنمی هستند !؟
۳- تکلیف صحابی که صحابی را به قتل می رساند چیست؟! لابد هر دو بهشتی هستند!!
۴- دوستان اهل سنت بهتر نیست تعریفی دقیق از صحابه داشته باشیم و طبق صحیح بخاری که:

وَمَنْ صَحِبَ النبی صلى الله علیه وسلم أو رَآهُ من الْمُسْلِمِینَ فَهُوَ من أَصْحَابِهِ (۴)
هرکس از مسلمانان که با پیامبر (ص)‌ بوده و یا حضرت را دیده است، از اصحاب پیامبر است.
به صرف اینکه هر کس پیامبر(ص) را دیده باشد برچسب صحابی به او نزنیم و این قدر دچار تناقض های عجیب نشویم؟
۵- و سوال اخر اینکه: آیا این شیعه هست که به اصحاب پیامبر (ص) توهین می کند یا کتابهای شما؟

پی نوشتها:
(۱) تاریخ الطبری – الطبری – ج ۳ – ص ۴۷۷
شرح نهج البلاغه – ابن أبی الحدید – ج ۶ – ص ۲۱۵
الکامل فی التاریخ – ابن الأثیر – ج ۳ – ص ۲۰۶
(۲) الامامه والسیاسه – ابن قتیبه الدینوری، تحقیق الزینی – ج ۱ – ص ۵۱-موسسه الحلبی
(۳) تاریخ المدینه ج۴ص۱۱۶۹- قدس
انساب الاشراف ج ۵، ص ۸۰
(۴) صحیح البخاری، ج ۳، ص ۱۳۳۵

برچسب ها: , , , ,
نوشتهٔ بعدی
معرفی کتاب “ضرورت غدیر”
نوشتهٔ پیشین
نظر اهل سنت درباره اهل بیت (ع) قبل از خلقت

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست