مذاکرات خصوصی (۳)

مناظره
بازدید: 17


أبو بکر گفت: البتّه توسّط شما و خانواده تان مباهله انجام شد.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا آیه تطهیر از رجس در باره من و خانواده و فرزندان من نازل شد یا برای تو و خانواده ات؟
أبو بکر گفت: برای شما و خانواده تان نازل شد.
أمیرآلمؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله در زیر کساء برای من و خانواده و فرزندانم دعا کرد که «خداوندا، اینان أهل بیت منند، آنان را به سوی خود و بهشت رضوانت بخوان نه به آتش» یا برای تو و خانواده و فرزندانت؟
أبو بکر گفت: برای شماو اهل بیت و فرزندانتان دعا کرد.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا مراد از آیه یُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَ یَخافُونَ یَوْماً کانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیراً من هستم یا تو؟
أبو بکر گفت: البتّه شما.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا آفتاب برای نماز تو به دعای پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله رجوع کرد یا برای من؟
أبو بکر گفت: برای تو بود.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو آن جوانمردی که این ندا از آسمان برایش خوانده شد که:«لا سیف إلّا ذو الفقار و لا فتی إلّا علیّ» یا من؟
أبو بکر گفت: البتّه تو آن جوانمردى.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله در غزوه خیبر بیرق را به دست تو سپرد و فتح نصیب مسلمین گردید یا به من عطا فرمود؟
أبو بکر گفت: بلکه به دست تو داد.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو با کشتن عمرو بن عبدودّ، اندوه و غم و حزن از خاطر مبارک رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سایر مسلمین برداشتی یا من؟
أبو بکر گفت: البتّه بدست تو صورت پذیرفت.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا تو مورد اعتماد پیامبر و مأمور ابلاغ پیام آن حضرت به جنّیان شدی یا من؟
أبو بکر گفت: البتّه شما.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، با نظر به حدیث رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله که فرمود: «من و تو از زمان حضرت آدم تا عبد المطّلب در تمام طبقات از نکاح بوده ایم نه از زنا» آیا من از جهت نسب و طهارت پدران با رسول اکرم صلّی اللَّه علیه و آله شریکم یا تو؟
أبو بکر گفت: البتّه شما.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا رسول خدا مرا به تزویج دخت خود در آورده و فرمود: «خداوند در آسمان تو را برای زوجیّت فاطمه برگزید» یا تو را؟
أبو بکر گفت: البتّه شما را.
أمیر المؤمنین علیه السّلام فرمود: تو را به خدا سوگند، آیا من پدر حسن و حسین دو سبط و گل خوشبوی پیامبر هستم که فرمود: «حسن و حسین آقا و سرور جوانان بهشتی اند و پدرشان از آن دو بهتر است» یا تو؟
أبو بکر گفت: البتّه شما هستید.

باز هم ادامه دارد …

برچسب ها: ابوبکر, امام_علی, خلافت, مشروعیت_خلافت_خلفا, مناظره
نوشتهٔ بعدی
چرا شیعیان هرساله عزاداری می کنند؟
نوشتهٔ پیشین
آیا قاتلین امام حسین علیه السلام خود شیعیان بودند!!!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.