معرفی کتاب”پیمان غدیر، بیعت با مهدی (عج)”

معرفی کتاب
بازدید: 468

می گفت آخه چه خبره؟ مگه اتفاقی که ۱۴۰۰ سال پیش افتاده و تموم شده اینهمه گفتن داره؟ گفتم غدیر که مال یه روز و یه سال و ده سال نیست. غدیر برای همه تاریخه. برای همینم هست که پیامبر صلی الله علیه و اله فرمودند پیام غدیر رو باید سینه به سینه تا قیامت حفظ کرد. برای همینه که این عید بزرگترین عید هاست. چون تکلیف جانشینی پیامبرمون تا قیامت در این روز به دستور الهی مشخص شد. فکر می کنی چرا بعضی ها به خودشون جرأت دادن تا همچین مسئله مهمی رو کتمان کنند؟ چون من و تو اهمیت کافی رو بهش ندادیم و در باره اش به حد کافی مطالعه نکردیم و به وظیفه مون عمل نکردیم. دیدم به یه نقطه خیره شده و داره فکر می کنه. گفتم: باز هم شک داری؟ بازم فکر می کنی غدیر یه مسئله مربوط به ۱۴ قرن پیش بوده که تموم شده؟ با صدای زمزمه مانندی گفت اگه اینطوریه که می گی؛ پیام امروز غدیر برای ما چیه؟ وظیفه من چیه؟ گفتم: حالا سوال درست رو پرسیدی و کتاب رو از قفسه در آوردم و بهش دادم. بعد از اون فهمیدم که غیر از خودش کتاب رو به چند نفر از دوستاش هم توصیه کرده!

کتاب “پیمان غدیر، بیعت با مهدی (عج)” کتابی با مخاطب عام می باشد که در چهار فصل با عناوین پیام غدیر در کتاب و سنت، اهمیت التزام به پیمان غدیر، وفا به پیمان بندگی و چگونگی خدمت مقبول به مولا، به کوشش جناب آقای دکتر سید محمد بنی هاشمی تهیه و تنظیم شده است. مولف گرانقدر این اثر با رجوع مکرر به منابع روایی دست اول شیعه نگاهی نو و امروزی به غدیر را مطرح می نماید و خواننده را با وظایف مهم و خطیر یک مسلمان در برابر فراخوان الهی غدیر یاد آور می شود. زبان نوشتار بسیار ساده ولی محتوای آن بسیار غنی می باشد.
در انتهای این کتاب سوالاتی چهار گزینه ای مربوط به متن کتاب گنجانده شده است که امکان استفاده از این کتاب برای مسابقات کتابخوانی را نیز تسهیل می نماید.
این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۸۴ توسط انتشارات منیر، در ۱۶۴ صفحه به چاپ رسیده و بعد از آن چندین مرتبه تجدید چاپ شده است.

برچسب ها: امام_علی, پیامبر_اکرم, خلافت, سید_محمد_بنی_هاشمی, غدیر_خم, مطلب_صوتی
نوشتهٔ بعدی
رابطه خوب امام علی(ع) با خلفا ۱
نوشتهٔ پیشین
اصالت شیعه در قرآن و تفاسیر اهل سنت ۱

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.