معرفی کتاب “بر گستره کتاب و سنت”

معرفی کتاب
بازدید: 135

در این نوشتار برآنیم تا یکی دیگر از آثار ارزشمند دانشمند بزرگوار شیعه, مرحوم علامه عسکری را خدمت مخاطبان محترم وبسایت هارون علیه السلام (نوشته های امامتی) معرفی نماییم.
مجموعه بر گستره کتاب و سنت- همانطور که در مقدمه مجموعه نیز آمده است – اساسا در ابتدا به شکل ۱۷ جزوه جداگانه با عناوین ۱- گریه بر میت ۲- بزرگداشت یاد انبیاء علیهم السلام ۳- صلوات بر محمد و آل محمد ۴- عدالت صحابه ۵- آیه تطهیر ۶- امامان این امت دوازده نفرند ۷- مصحف ۸- بداء ۹- ازدواج موقت ۱۰- جبر و تفویض و اختیار و قضاء و قدر ۱۱- عصمت انبیاء و رسولان علیهم السلام ۱۲- حکم بازسازی قبور انبیاء و اولیاء و عبادت در آنها ۱۳- توسل به پیامبر خدا و تبرک به آثار ایشان ۱۴- صفات خداوند جلیل ۱۵- شیعیان اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و اله ۱۶- تاریخ حدیث پیامبر صلی الله علیه و اله و ۱۷- علی علیه السلام در قرآن توسط شخص علامه عسکری به زبان عربی تدوین شده است.
بعد ها این مجموعه که اغلب مجلداتش – به استثنای چند مورد – شامل کمتر از ۲۰ صفحه می باشند؛ توسط آقای محمد جواد کرمی به فارسی ترجمه شده و به صورت جزوات جیبی در اختیار علاقه مندان قرار گرفت. این مجموعه که امروز به صورت یکجا ( در یک مجلد) در دسترس است, در عین اختصار با رجوع به منابع شیعی و مصادر اصلی اهل سنت این ۱۷ موضوع را که در مکتب خلفا مورد تشکیک قرار گرفته اند؛ با صراحت مورد بحث قرار داده و به پاسخ گویی جداگانه در هر یک از این موارد پرداخته است.
این کتاب نیز همانند اغلب آثار مرحوم علامه سید مرتضی عسکری با اتکا به شیوه ساده نگارش و اجتناب از واژه ها و اصطلاحات کلامی و فقهی نا آشنا برای عموم؛ کتابی برای همه رده های سنی و هر سطح از معلومات به حساب می آید و مطالعه آن به ویژه برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار آموزنده و جذاب خواهد بود.
در ضمن متن کامل نسخه الکترونیکی این جزوات به صورت جداگانه از طریق پایگاه اطلاع رسانی موسسه علمی فرهنگی علامه عسکری- به آدرس مندرج در ذیل- در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.
http://www.alaskari.info/gostareh.htm

برچسب ها: اهل_سنت, شیعه, علامه_عسکری
نوشتهٔ بعدی
وهابیت و تحریم زیارت پیامبر گرامی اسلام (ص)
نوشتهٔ پیشین
صحابه ای که با علی (ع) دشمن بودند!

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.