معرفی کتاب “پاسداشت غدیر”

معرفی کتاب
بازدید: 140

بدون تردید واقعه عظیم غدیرخم یک نعمت بزرگ الهی برای مسلمین و همه مردم جهان است. توصیف قرآن از این روز آنچنان رفیع و درخشان است که به جرأت هیچ روزی در تاریخ به این پایه و عظمت نمی رسد.
خداوند در قرآن می فرماید:
امروز کافران از دین شما نا امید شدند پس از آنها نترسید و از من پروا کنید. این روز روزی است که در آن دین شما را برایتان کامل نمودم و نعمتم را بر شما تمام کردم و اسلام را به عنوان آئین شما پسندیدم (سوره مائده، آیه ۳).
در اینکه پیامبر بارها پیش از غدیر به صراحت درباره وصایت و خلافت بلافصل علی علیه السلام تأکید فرموده بودند، شکی نیست، اما غدیر جایی برای هیچ بهانه ای قرار نداد. غدیر برگزار شد تا اتمام حجتی باشد برای همگان.
مطالعه تاریخی و محتوایی این واقعه برجسته آموزه های بسیار ارزشمندی در اختیار هر مسلمان و هر انسان شیفته هدایت قرار می دهد. غدیر تنها یک اعلام عمومی نسبت به تکلیف خلافت امت اسلامی نیست بلکه بیانات پیامبر عظیم الشأن اسلام در این روز حاوی کلید های رستگاری بشر تا روز قیامت بوده است. عبارات و بیانات حضرت چنان محکم و استوار و صریح بیان شده اند که هر شنونده و خواننده ای را عمیقا به تفکر و تدبر وا می دارد. براستی که چه نیکوست تا آخرین رهنمودهای آن راهنمای الهی را در چنین جمع عظیمی از مسلمین از گوشه و کنار عالم اسلام مرور کرده و دلمان را با زلالِ حقایق آسمانیِ این فرمایشات شستشو دهیم.

کتاب “پاسداشت غدیر” نوشته جناب آقای محمد ابراهیم حامد مهدوی کوششی است برای ثبت حقایق و آموزه های این مراسم با شکوه و پیام آن برای پیروان امروزی آن آئین آسمانی. آغاز مباحث کتاب نگاهی مختصر به ماجرای غدیر با زبانی ادبی است. مولف در این بخش به تشریح اهمیت و ابعاد واقعه غدیر می پردازد. در ادامه نویسنده پس از اشاراتی به معجزات روز غدیر فرازهایی از خطابه حضرت رسول صلی الله علیه و اله در این روز را مورد دقت قرار می دهد. در بخش پایانی کتاب نیز مولف می کوشد تا با مطرح کردن جایگاه پیام غدیر در زندگی امروز ما، اهمیت و ابعاد مختلف آنچه امروز ما بر عهده داریم را به تصویر بکشد. مطالعه این کتاب در کنار آشنایی ما با واقعه غدیر تذکری برای همه ما نسبت به وظایفمان در قبال این نعمت بزرگ آسمانی و شیوه پاسداشت آن خواهد بود.
خواندن این کتاب مختصر را که در ۴۸ صفحه و توسط موسسه “دلیل ما” منتشر گشته است را به همه علاقه مندان به وجود مقدس حضرت امیرالمومنین علیه السلام توصیه می کنم.

برچسب ها: خطبه_غدیر, ضرورت_غدیر, عید_غدیر, غدیر_خم, محمد_ابراهیم_حامد_مهدوی
نوشتهٔ بعدی
غدیر در قرآن و منابع اهل سنت (۳)
نوشتهٔ پیشین
امام فاطمه زهرا سلام الله علیها چه کسی بود؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.