در سایتها و وبلاگهای مخالفان شیعه به وفور مشاهده می نماییم که چنین می نویسند: “شیعیان کافر هستند چون صحابه رسول الله را مورد طعن و انتقاد قرار میدهند و … ”
بر خلاف اهل تسنن، در اعتقاد شیعه هر کسی که صرفاً پیامبر (ص) را مشاهده نماید صحابه نمی باشد. بلکه صحابه کسی است که به پیامبر (ص) ایمان آورده باشد و با ایمان هم از دنیا رفته باشد.
همین تعریف عجیب از سوی اهل سنت باعث شده علمای ایشان، افرادی را که در جنگ علیه نور چشم پیامبر(ص) و سید جوانان اهل بهشت امام حسین (ع) شرکت کرده اند را صحابی معرفی کنند و صحابه هم که همگی عادل هستند و اولیاء الهی !
نمونه ای از کسانی که در سپاه یزید با امام حسین (ع) جنگید عزره بن قیس الأحمسی است.
ابن سعد او را در الاصابه فی تمییز الصحابه او را به عنوان صحابی معرفی میکند:
عزره بن قیس بن غزیه الأحمسی البجلی وسکن حلوان فی عهد عمر روى عنه أبو وائل قال الأعمش عن أبی وائل عن عزره بن قیس خطبنا خالد بن الولید فقال ان عمر بعثنی إلى الشام الحدیث فی الفتن وفیه قول خالد انها لا تکون وعمر حی قال علی بن المدینی لم یرو عنه غیر أبی وائل وقال بن أبی خیثمه عن بن معین بقی إلى أیام معاویه فیما بلغنی و ذکره بن سعد فی الطبقه الأولى (۱)
طبق نظر بلاذری از علمای اهل سنت وی فرمانده سواره نظام لشکر عمر بن سعد بود:
وجعل عمر بن سعد على میمنته عمرو بن الحجاج الزبیدی، وعلى میسرته شمر بن ذی الجوشن الضبابی، وعلى الخیل عزره بن قیس الأحمسی (۲)
عمر بن سعد بر میمنه ، عمرو بن حجاج را گمارد و بر میسره ، شمر بن ذی الجوشن را ، و بر سواره نظام ، عزره بن قیس احمسی را !
باز طبق نظر بلاذری این صحابه جلیل القدر (!) سرهای بریده را به نزد ابن زیاد برد:
واحتزت رؤوس القتلى فحمل إلى ابن زیاد اثنان وسبعون رأساً مع شمر بن ذی الجوشن، وقیس بن الأشعث وعمرو بن الحجاج الزبیدی، وعزره بن قیس الأحمسی من بجیله، فقدموا بالرؤوس على ابن زیاد (۳)
سر کشتهگان از بدن جدا شده و به نزد ابن زیاد رفت! هفتاد و دو سر به همراه شمر بن ذی الجوشن و قیس بن اشعث و عمرو بن حجاج و عزره بن قیس بود که با سرها به نزد ابن زیاد رفتند!
سوال از برادران اهل سنت:
آیا پیامبر (ص) نفرموده حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشت هستند؟
آیا ممکن است قاتل و مقتول هر دو در بهشت باشند؟
آیا یک صحابی می تواند قاتل نوه پیامبر(ص) و سرور جوانان بهشت شود؟
چرا علمای شما قاتل امام حسین (ع) را در زمره صحابه قرار داده اند؟
آیا بهتر نیست در تعریف صحابه تجدید نظر کنید؟
پی نوشتها:
(۱) الإصابه فی تمییز الصحابه، ج ۵، ص ۱۲۵
(۲) انساب الاشراف، ج ۱، ص ۴۱۹
(۳) انساب الاشراف، ج ۱، ص ۴۲۴
۲ دیدگاه. دیدگاه جدید
ما ایرانی هستیم و عمر با سپاه بدتر از داعشش یا به تعریف واقعی با داعشیان نخستین ب سرزمین و امپراطوری ایران زمین حمله کردند تجاوز و جنایت. جنایت و تجاوز دختران ایرانی مورد تجاوز قرار گرفتند ،جوانان برده مادران کنیز اموال مان غارت شد .امپراطوری ایران تکه پاره شد و نقشه الان انداز ه گربه ای شده .جنگ شیعه و سنی، صوفی و درویش و…با آمدن عرب بیچاره شدیم به ما چه ربطی دارد دو عرب دعوا کردند بر سر قدرت. بما چه ربطی دارد دعوای دشمنان خونی ما.
ما ایرانی هستیم و باید به ایرانیت خود بر گردیم مانند کشور اسپانیا و کشور هند نه دنبال اعراب تازی بریم
بیچاره شدن ما ربطی به عرب و ایرانی بودن یا سنی و شیعه بودن نداره. حرف ما به عنوان شیعه اینه که همه انسانها در مورد انسانیت شون برابرند. چون همه مخلوق یک آفریدگار هستیم. تفاوت ارزش انسانها به میزان تسلیم و بندگی شون در برابر اون آفریدگاره.
اگر در عربها جنایتکارانی مثل عمر هست، در بین ما ایرانیها هم پادشاهان ظالم و جنایتکار کم نیست.
ما عمل همه ظالمین رو بد میدونیم و به همه حاکمان عادل احترام میذاریم.