معرفی کتاب “جلوه های مهدوی قرآن”

معرفی کتاب
بازدید: 201

امید به آینده ای روشن برای زمین و فرجامی فرخنده‌ برای انسان‌های شایسته در این دنیا، همان« باور مهدوی» است که در همه‌ی ادیان الهی بر آن تأکید شده و در مکاتب بشری نیز از آن سخن به میان آمده است؛ امّا هیچ آیین آسمانی و نیز هیچ اندیشه بشری، آنگونه که شایسته و بایسته‌ی این مبحث مهم است، به آن نپرداخته و نتوانسته است تصویر درست و روشنی از آن ارائه دهد.
قرآن، امّا، در قالب صدها آیه، به اشاره و اجمال یا به روشنی و آشکارا، به این موضوع پرداخته و در قالب تمثیل و داستان، یا تصریح و بیان، از اشارت‌هایی بس امیدبخش به مؤمنان و آینده‌ی روشن جهان و حکومت پارسایان و وراثت زمین به صالحان و تحقق اهداف پیامبران و فراگیری اسلام و ایمان، سخن گفته است.

در این مجموعه، نویسنده با قلمی شیوا و با بهره‌گیری از پژوهشی علمی و گسترده در منابع اصیل دینی، تلاش کرده در چند دفتر، باورهای مهدوی را در پرتو جلوه‌های آیات نورانی قرآن و بیان مفسران راستین آن، یعنی حضرات ائمّه‌ی هدی – علیهم صلوات الله-، بارورتر نماید.
این مجموعه که در قالب کتاب‌های سه‌گانه‌، به نگارش دکتر نادر فضلی و نشر مؤسسه فرهنگی انتشاراتی منیر، در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار به چاپ رسیده ؛ اصول مبحث مهم مهدویت، بر اساس آیات شریفه‌ی قرآنی بیان شده است.
نگارنده ابتدا در مورد «پیشینه‌ی کهن» باور مهدوی از ابتدای آفرینش نورانی جهان سخن گفته؛ و در دفتر دوم به «افق‌های روشن» در پرتو پرفروغ آیات قرآن پرداخته و در سومین اثر، برخی«صفات و سمات» حضرت مهدی علیه‌السلام را برشمرده است.
خواندن این مجموعه را به تمام کسانی که در آرزوی بهره‌مندی بیشتر از آیات قرآنی و تحکیم باور ارزشمند مهدوی در پرتو نشانه‌های نورانی کتاب الهی هستند، توصیه می‌کنیم.

برچسب ها: امام_زمان, نادر_فضلی
نوشتهٔ بعدی
آیه اولی الامر
نوشتهٔ پیشین
آیا شیعیان که اعتقاد به تبرک دارند، مشرک اند؟

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.