معرفی کتاب “نام محبوب”

معرفی کتاب
بازدید: 559

سلام بر تو ای پاکی زمانه ما. سلام بر تو ای روشنایی دنیا. سلام بر تو ای امید همه دلها. سلام بر تو که هر گاه نام تو را بر زبان می آورم یا از تو می گویم یا با تو نجوا می کنم جریانی زلال و حیات بخش را در وجودم و کلامم حس می کنم که همه آلودگی ها را می شوید و ناپاکی ها را از صفحه دلم می زداید. سلام بر تو که خیلی بهتر از آنی که چون منی با تو هم کلام شود. آنقدر خوبی که برای چون منی هم دست به دعا بر می داری. و چقدر مشتاق دیدن آن لحظه دعا کردن تو هستم. چقدر مشتاق دیدن ذکر گفتن تو در نمازت هستم. خدایا آن نگار موعود و آن امام معهود را برسان و ما را از همه بند های جهل و ظلمت و ضلالت به دست او وارهان.

کتابی را که امروز به محضر شما دوست عزیزم معرفی می کنم کتاب “نام محبوب” به قلم عالم ارجمند حضرت حجت الاسلام سید حسین حسینی است. این کتاب که برگرفته از یک مجموعه از سخنرانی های ایشان در ایام فاطمیه می باشد با زبانی ساده و همه فهم به شرح و توضیح روایات و احادیثی پیرامون نام ها و القاب متفاوت امام عصر علیه السلام می پردازد که هر یک از این نام ها به نوبه خود معرفی کننده و بیانگر وجهی از وجوه متعالی و برجسته آن امام شریف می باشد. در خلال این بحث های نظری و نقلی، مولف محترم گریز هایی نیز به واقعیت های زندگی خودمان زده و وظایف ما و جایگاه ما را در نظام امامت و پیروی از امام تشریح می کند. با توجه به اینکه اکثر قریب به اتفاق مخاطبین پرشمار منابر استاد را جوانان پر شور و شوق تشکیل می دهند، متن صحبت های ایشان متناسب با این گروه سنی و به زبانی ساده و شیوا بیان شده است.
مطالعه این کتاب که در ۱۵۸ صفحه و توسط نشر آفاق به چاپ رسیده است را به همه منتظران حضرتش توصیه می نمایم. همچنین در اینجا امکان دانلود نسخه PDF کتاب را که توسط مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان تهیه شده است برای علاقه مندان فراهم کرده ایم.
دانلود فایل PDF
همچنین فایل صوتی معرفی کتاب برای استفاده بازدید کنندگان عزیز قابل پخش می باشد:

برچسب ها: امام_زمان, سید_حسین_حسینی, کتاب_PDF, مطلب_صوتی
نوشتهٔ بعدی
آیا صحابه در وضو پا را مسح می کردند؟
نوشتهٔ پیشین
زمینه تاریخی سؤال درباره امامان علیهم السلام

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.