نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی: ذره ای در اعمال معصوم عیب وجود ندارد تا مورد نقد قرار گیرد

اخبار
بازدید: 52

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه ضمن دعوت خود و دیگران به تقوای الهی و عمل به فرامین الهی، گفت: در روایات داریم که هر شخص یک شیطان دارد، که کار او وسوسه انسان است و در قیامت نیز این شیطان با انسان خواهد بود و وقتی این شیطان می بیند که هر دوی آن ها را به جهنم می برند به خداوند خواهد گفت که من این شخص را گمراه نکرده ام.
وی ادامه داد: خداوند به اهل بهشت دستور خواهد داد که وارد بهشت شوند و هر آن چه که اهل بهشت از خداوند خواهند خواست و حتی نعماتی را که به ذهن آن ها نمی رسد را نیز خداوند به آن ها خواهد داد، در روایت داریم که خداوند در قیامت به بهشتیان نعماتی خواهد داد که نه چشم دیده، نه گوش شنیده و نه به فکر کسی رسیده است.
وی افزود: دنیا طوری است که انسان همیشه بر سر دو راهی است و انسان باید بهشت را انتخاب کند، انسان باید از الان انتخاب کند و الا بعد از آن که کار از کار بگذرد هیچ کاری نمی توان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز وحدت مسلمانان قفقاز و آذری های جهان گفت: در ۱۹۹۰ مسلمانان آذری به ایران آمدند و با ایرانیان اعلام وحدت کردند و نشان دادند که حکومت کمونیستی که حدود ۷۰ سال در شوروی حاکم بودند و با دین مبارزه می کردند باعث نشده است که آن ها اسلام را از دست بدهند و تشیع و مودت و محبت اهل بیت در دل آن ها حفظ شده است.
وی افزود: این روز را ما باید با اهمیت بشماریم و کاملا وحدتمان را بر اساس اسلام و تشیع حفظ نماییم و به دنیا نشان دهیم.
امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه دوم با اشاره به روز ملی هوای پاک گفت: ما باید تلاش کنیم و زحمت بکشیم و نگذاریم تا هوا آلوده شود، یکسری از نعمات، نعمات همگانی و عمومی است، انسان حق ندارد به نعمت های عمومی تعدی کند، آب، خاک و هوا نعمت های عمومی است.
وی افزود: چرا پیاده روی ترک شده است؟ چرا تنبلی در جامعه حاکم شده است؟، در حالی که پیاده روی هم برای سلامتی مفید است و هم نمی گذارد هوا آلوده شود، کسانی که به تنهایی جایی می روند بهتر است از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند.
وی ادامه داد: در بعضی از کشورهای پیشرفته بیشتر از جمعیت آن کشورها دوچرخه وجود دارد برای اینکه هم سلامتی خودشان حفظ شود و هم هوا پاکیزه باشد، چرا در منطقه ما باید هوا آلوده شود در حالی که منطقه ما یکی از بهترین مناطق کشور است.
وی خاطر نشان کرد: شهردار و شورای شهر باید تلاش کنند که ناوگان حمل و نقل عمومی شهر نوسازی شود، با وجود مشکلات اقتصادی باید به این مسئله اهمیت داده شود، همه این موارد جمع و باعث آلوده شدن هوا می شود که هم برای خودمان ضرر دارد و هم اگر فرد پیر یا مریضی این هوای آلوده را که ما باعث آن هستیم استنشاق نماید و از دنیا برود، فردای قیامت در نزد خداوند مسئول خواهیم بود.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خطبه دوم با اشاره به سخنرانی اخیر ریاست جمهوری گفت: این سخنرانی، سخنرانی قابل قبولی نیست و خود رئیس جمهور به صراحت در سخنرانی خود اعلام کردند که “نقد باید در جامعه باشد و ما حق داشته باشیم که سخنان و اعمال دیگران را نقد کنیم” البته نقد باید مودبانه باشد.
وی ادامه داد: جناب رئیس جمهور گفتند که نقد باید در جامعه باشد اما چند مورد از مسائلی که گفتند با اعتقادات ما سازگار نیست، لذا با استناد به اینکه جناب رئیس جمهور گفته اند که باید در جامعه نقد باشد، صحبت های او را نقد می کنیم.
وی افزود: رئیس جمهور گفتند که “در زمان پیامبر افرادی پیامبر را نقد می کردند”، این حرف صحیحی نیست و معصوم را نمی توان نقد کرد، در معصوم اعمال باطل و بد نمی تواند وجود داشته باشد و تمام اعمال معصوم معصومانه است و ذره ای در آن عیب وجود ندارد تا مورد نقد قرار گیرد.
خطیب جمعه ارومیه در ادامه گفت: اصل سخنی که رئیس جمهور بیان کردند در آیه ای از قرآن به صراحت بیان شده است و شان نزول این آیه را شیعه و سنی بیان کرده اند که در آخر کسی که پیامبر را نقد کرده بود مورد عذاب خداوند قرار گرفت.
وی ادامه داد: جناب آقای رئیس جمهور سخن خود را اصلاح کن، نه تنها پیامبر بلکه امامان را هم نمی توان نقد کرد، اگر کسی بگوید که حضرت علی در فلان جنگ اشتباه کرد کافر و ملحد می شود، غیر معصوم هر کسی که باشد قابل نقد است اما ذره ای نمی توان معصوم را نقد کرد چون اگر معصوم اشتباه کند کل دین زیر سوال می رود.
وی در پایان افزود: هر کس می خواهد بگوید امام معصوم قابل نقد است به صراحت می گویم که امام معصوم قابل نقد نیست و حرف امام معصوم را باید بوسید و روی چشم گذاشت، سوال اشکالی ندارد اما کسی اگر امام معصوم را نقد کند یقیناً مسلمان و شیعه نیست، یقیناً آقای رئیس جمهور به این مسئله توجه نداشت اما انتظار این است که در این مسئله خود رئیس جمهور اعلام کند که امام و پیامبر را نمی توان نقد کرد.

برچسب ها: رئیس_جمهور, عصمت, قریشی, نماز_جمعه
نوشتهٔ بعدی
امام جمعه پیرانشهر: شیعه و سنی باید در راه دین و استقلال حاکمیت کشور، وحدت و اتحاد را در جامعه اسلام
نوشتهٔ پیشین
آیه خیر البریه

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.