چطور می تونم به امام زمانم کمک کنم؟ (پست جایزه دار)

معرفی کتاب
بازدید: 42

فوق تصور ما
او داناترین دانایان، آگاه از تمام رازهای پنهان، توانا به درمان تمام دردهای بشر است. با اینکه انسان ها به شکل گسترده ای به دانش او نیاز دارند، به او پشت کرده و از او غافل مانده اند. کمال موسی، نورانیت عیسی و صبر ایوب در وجود اوست.
آغوش پناهش، بیش از هر پناهگاهی به روی پناهجویان گشاده است. دانش‌اش بیش از دانش همه و دلسوزی‌اش از همه فراگیرتر.
او تفسیر این آیه است که فرمود: … چه بسیار چاهی پر آب، که با بی‌توجهی وانهاده شد … (آیه ۴۵ سوره حج)

محبت واقعی
وظیفه قلبی ما این است که به امام زمان مان محبت داشته باشیم. لااقل به اندازه ای که به بچه هایمان محبت داریم، به قدر محبتی که به رفقا و دوستان خود داریم… یکی از آثار محبت قلبی این است که انسان در فراق محبوبش غمناک می شود. شما به خود نگاه کنید، آیا این در شما هست یا نه؟ اگر نیست، ادعای محبت، لاف و دروغی بیش نیست.
اگر او را دوست بدارید، دلتان می خواهد دائماً اسم حضرت برده شود، جلال و شوکت و عظمتش به گوش مردم برسد تا مردم به او علاقه مند بشوند. همان طور که دلتان می خواهد فرزندتان بزرگ و معروف و مورد توجه باشد، یک دهم این مفدار، در فکر ترویج امامتان بوده اید؟
اگر می گویی قلبت با آن حضرت پیوند خورده، نشانه و میوه و شیرینی اش کو؟

مجالس علمی
یکی از مهم ترین راه های یاری امام عصر، زنده ساختن مکتب ایشان است.
امام صادق علیه السلام به یکی از یاران خود فرمودند: آیا جلساتی تشکیل می دهید و گفته های ما را برای یکدیگر نقل می کنید؟ او پاسخ داد: بله. حضرت فرمودند: من چنین جلسه ای را دوست دارم. پس امر ما را با این کار زنده کنید. رحمت خدا بر کسی که چنین کاری کند.
امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس در مجلسی بنشیند که امر ما در آن زنده می گردد، دلش نمی‌میرد در آن روز که همه دلها می‌میرند.

کارهای شایسته
امام صادق علیه السلام فرمودند: برای ما زینت باشید و مایه ننگ ما نشوید. مردم را با غیر از زبان های خود دعوت کنید. مردم از شما تلاش، نماز، نیکی و خویشتنداری از گناه ببینند. راستگویی، امانتداری، خوش اخلاقی ، همسایه داری و طولانی کردن رکوع و سجود از دیگر خواسته های ایشان از یاران خود بود.
آبروی امام مان در گرو رفتارهای ماست.
امام زمان در نامه ای به شیخ مفید فرمودند: تنها چیزی که ما را از دیده شیعیان پوشیده می دارد کارهای ناپسندی است که از ایشان به ما می رسد. به علی بن مهزیار نیز، عامل دوری را با گلایه از شیعیان چنین فرمودند که: فقط به فکر افزون نمودن اموال خود بودید و بر بینوایان شیعه سختگیری و آنها را بیچاره و سرگردان کردید و صله رحم نکردید.

ترجیح خواسته محبوب بر خواسته خود
امام صادق علیه السلام نزد یاران خود با محبت بسیار از سلمان محمدی یاد می کردند و می فرمودند:… اولین صفت بارز او، مقدم داشتن خواسته امیرالمومنین علیه السلام بر خواسته خودش بود.
صدقه رفع بلا می کند، تقدیر بد را تغییر می دهد، نشانه صدق دوستی و محبت است. ما تنها حاضریم برای آنها که بسیار دوستشان داریم مرتباً صدقه بدهیم.
قلب مولایمان طوفانی ترین قلب روزگار است که بر آن داغ و درد تمام شیعیان، بلکه همه بشر سنگینی می کند. هرگاه دست در جیبت بردی تا صدقه بدهی، نگاهت را به آن قلب دردمند متوجه ساز و مولایت را بر خود و خانواده ترجیح بده و صدقه را از طرف او بپرداز. این کارها سبب می شود او به سوی تو جه فرماید و به تو احسان نماید.

دلا بسوز که سوز تو کارها بکند دعای نیمه شبی دفع صد بلا بکند
امام عصر علیه السلام: من برای هر مومنی دعا می کنم که پس از ذکر مصائب سیدالشهدا علیه السلام برای من دعا کند.
امام زمان اول جوانمرد عالم است. غیر از جنبه امامتش، جوانمردی عجیب عربی دارد. ببیند که تو درباره او دعا میکنی و زیارت آل یاسین می خوانی و از خدا سلامت و فرج و نشاط او را می خواهی، آیا بعد از این همه دعا و هواخواهی، آن حضرت می گذارد که شما در مشکلات بمانی؟! محال است.
دعای در نماز اثر دیگری دارد، خصوصاً در قنوت و در سجده آخر. با دعای «اللهم کن لولیک …» در قنوت خود برای سلامتی او دعا کنید. محال است او پاسخ ندهد و رهایت کند. مانند حال مادری دعا کنید که برای زنده ماندن فرزند بیمارش دعا می کند.

جامعه شیعه فرزندان و خانواده امام زمان محسوب می شوند.
امام کاظم علیه السلام: هر کس حاجتی از نیاز دوستان مارا برآورد، گویی آن حاجت را برای همه ما برآورده است.
به سراغ شیعیان آن حضرت بروید و به خاطر انتساب آنان به امام عصر از آنها دلجویی کنید. فقرای شیعه را در اموال خود شریک سازید. بیماران شیعه را عیادت کنید. به درماندگان شیعه رحم آورید. حقوق برباد رفته شیعیان مظلوم را از ظالمان مطالبه کنید.
یاری شیعیان امام زمان، یاری خود ایشان است. اگر به این نکته دقت کنیم، نه در کار خیر و خدمت به شیعیان سستی خواهیم کرد، و نه آن خدمت را با اکراه انجام خواهیم داد و نه پس از موفقیت، منّتی بر امام مان خواهیم گذاشت، زیرا خدا در حالیکه به ما نیازمند نبوده توفیق آن خدمت را به ما داده است.

به مناسبت میلاد با سعادت امام زمان (عج) و قدردانی از همراهی شما هارونی های عزیز، از متن این پست مسابقه برگزار خواهد شد.
شما می توانید از ۱۶ اسفند ماه لغایت ۱۹ اسفند ماه با مراجعه به لینک زیر در مسابقه شرکت کنید:
haroon.ir/shaban1401
به قید قرعه به پنج نفر از عزیزانی که به همه سوالات پاسخ صحیح بدهند، مبلغ سیصد هزار تومان اهدا خواهد شد.

برچسب ها: امام_زمان, امام_مهدی, پست_جایزه_دار, جایزه, صاحب_الزمان, عصر_غیبت, غیبت, ولی_عصر
نوشتهٔ بعدی
تحریف صحیح بخاری
نوشتهٔ پیشین
کمک به خدا

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.